Zlato pravilo spletnih nakupov

Zlato pravilo spletnih nakupov

Zveza potrošnikov Slovenije je ob občutni rasti spletnega nakupovanja v koronski krizi pripravila nekaj nasvetov za potrošnike, da bi bil nakup kar se da brezskrben. Izpostavljajo tako imenovano zlato pravilo spletnega nakupovanja:

ČE JE KAJ PREDOBRO, DA BI BILO RES, POTEM VERJETNO NI RES.

Mnogokrat na dom prejmemo paket oziroma blago, ki ga nismo naročili ali pa blago ni takšno, kot je bilo obljubljeno – ima blagovno napako ali ne deluje pravilno. Tukaj je nujno, da o odstopu obvestimo prodajalca najpozneje v roku 14 dni od izročitve blaga ali kadarkoli pred izročitvijo. Razloga za odstop ni treba navesti. Zveza potrošnikov Slovenije svetuje, naj obvestilo o odstopu vedno podamo pisno, izdelke pa pošljemo nazaj takoj, ko je to možno a potem, ko se prodajalca obvesti o odstopu.

Pozorni pa moramo biti tudi na izjeme. Pravica do odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo (preko spletnega nakupovanja), je v celoti izključena pri pogodbah:

  • o paketnih potovanjih in prevozi potnikov;
  • o izdelavi blaga po navodilih potrošnika in prilagojena njegovim osebnim potrebam;
  • pri nakupu hitro pokvarljivega blaga ter
  • pri nakupih zapečatenih avdio/video posnetkov in računalniških programov, če potrošnik odpre pečat.

Zveza potrošnikov Slovenije izpostavlja pomembnost pregleda pogojev dostave pred nakupom, saj mnogi ponudniki te ne izvajajo neposredno na domač naslov, ampak na zbiralna mesta. Kupec naj naročeni izdelek ob dostavi nemudoma pregleda, in če ugotovi, da je ta poškodovan ali da ni ustrezen, prevzem zavrne.

Pri spletnem nakupovanju je pasti veliko, zato je ključno, da  pred vsakim nakupom čim bolj natančno preverimo prodajalca, ki upravlja spletno stran. Tukaj mora biti jasno navedeno, kdo je prodajalec in iz katere države prihaja ter ali je na spletni strani naveden kontakt. Zveza potrošnikov Slovenije v primeru kakršnega koli suma, nakup odsvetuje.